خانواده سرفیس مایکروسافت

list که در: اخبار بر:

سری لپ تاپ های سرفیس مایکروسافت یکی از برترین و برجسته ترین لپ تاپ‌های بازار شناخته میشود. ما در این مقاله به بررسی سیر و تحول این سری از لپ تاپ ها و مشخصات آنها خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

سرفیس ها سری لپتاپ هایی با صفحه لمسی هستند که معمولا برای طراحان کاربرد زیادی داشته و به توسط مایکروسافت به کاربران معرفی شد.

این لپ تاپ ها همانطور که به توسط مایکروسافت تولید میشوند از سیستم عامل ویندوز که ساخته مایکروسافت هست نیز پشتیبانی میکنند که البته سروفیس دوئو اینگونه نیست و از سیستم عامل اندروید پیروی میکند.

این لاین از تبلت های هوشمند مایکروسافت هفت نسل را پشت سرگذاشته و در مدل های مختلفی به فروش میرسن اما تقریبا همگی آنها شامل پردازنده های اینتل بوده و با سیستم ویندوز ۱۰ یا ۱۱ نیز همگام بوده.

اولین سرفیس در سال ۲۰۱۲ توسط مایکروسافت در کنفرانس مطبوعاتی به کاربران معرفی شد.در حقیقت سرفیس ها اولین تبلت و یا لپ تاپی بودند که تماما و کاملا به توسط مایکروسافت در خط تولید قرار گرفتند و حتی تمامی سخت افزارها و نرافزاها همگی متعلق و ساخته خود مایکروسافت بود.

اولین تبلت سرفیس در سال ۲۰۱۲ در کنار ویندوز ۸ به بازار عرضه شد و با استقبال خوبی روبه رو شد. از این رو سرفیس پرو نیز در سال متوالی تولید و به کاربران عرضه شد.

لاین اصلی این محصولات شامل ده محصول میباشد که در ادامه به معرفی تک تک آنها خواهیم پرداخت

1.surface go  تبلت هوشمندیست که کیبوردی جداگانه داشته و از قلم  Stylus نیز پشتیبانی میکند.

2. surface proهمانند سرفیس گو شامل کیبوردی جداگانه است و از قلم Stylusپشتیبانی میکند.

3.لپتاپ سرفیس گو در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و به عنوان جایگزینی مناسب تر نسبت به لپ تاپ های رده بالا همین برند معرفی شناخته میشود

4.لپ تاپ سرفیس که شامل دو گزینه ۱۳ اینچی و ۱۵ اینچی بود و صفحه لمسی آن غیرقابل جدا کردن میباشد. این لپتاپ به صورت دیفالت از ویندوز ۱۰ پشتیبانی میکند اما در صورت نیاز میتوانید آن را به راحتی ارتقا دهید.

5. سرفیس بوک لپ تاپی با قابلیت جدا کردن صفحه نمایش ان از کیبوردش میباشد و در حقیقت میتواند به عنوان تبلتی برایکارهای گرافیکی نیز کارایی داشته باشد. همچنین با قلم stylus نیز همگام است.

تمامی این لاین از محصولات مایکروسافت در ۶ مدل حافظه داخلی متفاوت به فروش میرسند.که کمترین حافظه در سرفیس ها ۳۲ گیگ بوده و در بیشترین حالت ۱ ترابایت است البته با انتشار نسل سوم از سرفیس ها مایکروسافت تصمیم گرفت تا حافظه ۳۲ گیگابایتی را از لاین تولید خود حذف نماید. همچنین تمامی مدل ها به جز سرفیس پرو ایکس شامل اسلات رم هستند که تا حدود ۲۰۰ گیگابایت رم را پشتیبانی میکنند.

نرم افزار

سرفیس اورجینال و سرفیس ۲ همگی از ویندوز RT استفاده میکنند که در حقیقت ورژن خاصی از ویندوز ۸ است که برای دستگاه هایی با پردازنده ARM طراحی شده و نمیتوانند به ویندوز ۱۰ ارتقا پیدا کنند.البته بعد از انتشار اصلی آن آپدیت های جدیدی منتشر شد. تمامی این سرفیس های قدیمی که شامل پردازندهARM  هستند از ویندوز ۱۰ پشتیبانی نمیکنند اما هراز چندگاهی آپدیت های جدیدی را دریافت میکنند که با سرفیس های جدیدی فرق به چندانی ندارند.

از سرفیس پرو ۴ به بعد بود که مایکروسافت از قابلیت تشخیص چهره برای نیز استفاده کرد و سنسور های آن را در کنار دوربین سرفیس ها تعبیه کرد.

یکشنبه دوشنبه سهشنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه ژانویه فوریه مارس آوریل ممکن است ژوئن جولای اوت سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر
  • ثبت نام

ثبت حساب جدید

از قبل حساب کاربری دارید؟
در عوض وارد شوید یا بازنشانی رمز عبور