معرفی سری مک

list که در: اخبار بر:

مک بوک ها سری محصولات اپل هستند که اولین بار با نام مکین تاش ها در سال ۲۰۰۶ توسط اپل به دنیا معرفی شدند. این سری از نوت بوک ها تنها از نرم افزار مختص اپل یعنیmacos پشتیبانی کرده و تا کنون تحول چشمگیری را پشت سر گذاشته اند. برای بررسی این تحول با ما همراه باشید.

اولین سری از این مک بوک ها در زمان ترنزیشن مک به پردازنده های اینتل معرفی شد و توانستند به خوبی جایگزین ibook و powerbook شوند. 

لاین اصلی این سری از لپ تاپ ها شامل مک بوک ایر که از سال ۲۰۰۸ تا بحال تولید میشود و مک بوک پرو که از زمان ۲۰۰۶ تا بحال در خط تولید است تشکیل میشود.در اولین طراحی مک بوک ها در سال ۲۰۰۶ اولین بدنه آلومینیومی به بازار عرضه شد و تحولی جدید در جهان ایجا کرد. 

مک بوک ایر

مک بوک ایر در حال حاضر ارزان ترین مدل مک بوک ها شناخته شده و در زمانی که در سالهای ۲۰۰۶ الی ۲۰۱۳ به عنوان یکی از گران ترین لپ تاپ های قابل حمل شناخته میشد،اپل تصمیم گرفت تا در سالهای آتی لپ تاپی قابل حمل و با قیمتی مناسب را به کاربران ارائه کند.در همین حین بود که باریک ترین و نازک ترین طراحی این مدل از مک بوک ها در سال های ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۷ در دست تولید قرار گرفتند.

مک بوک ۱۳ اینچی که در طی فواصل این سالها به بازار عرضه شد شامل دو پروت usb تایپ aو دو پورت تاندربولت بود و همچینین اسلات رم sdxc شامل میشد.البته این مک بوک از صفحه نمایش retina بهره نمیبرد.

در سال ۲۰۱۷ بود که اپل تصمیم گرفت تغییری جدید در این لاین از محصولات خود ایجاد کند و سرانجام تصمیم گرفت تاسرعت پردازنده مک بوک های خود را به ۱.۸ گیگاهرتز ارتقا دهد.

در تاریخ ۲۰۱۸ بود که اپل سعی بر تغییر طراحی مک بوک های خود گرفت. نخست اپل تمامی پورت های تایپ a را از مک بوک های خود حذف و به پورت های تایپ c تغییر داد.همچنین این سری از محصولات دیگر از صفحه نمایش های retinaبهره میبرند و پردازنده corei5 نیز در آنها تعبیه شده بود. سنسور تاچ آیدی نیز دراین سال به مک بوک پرو اضافه شد. البته تمامی این تغییرات باعث شد تا قیمت مک بوک ها افزایش پیدا کند.

آخرین تغییری که در مک بوک ایر صورتگرفت در سال ۲۰۲۰ بود که اپل در کنفرانس خود اعلام کردکه مک بوک ایر زین پس از چیپ ست های m1 نیز استفاده خواهد مرد.این تصمیم اگرچه حوزه استفاده از مک بوک هارا تنها به برنامه های اپل میکرد اما سرعت پردازش این لپ تاپ ها بسیار بیش از پیش شده بود.

مک بوک پرو

مک بوک پرو لاین محصولات رده بالا اپل محسوب میشد که در دو سایز ۱۳ و ۱۶ اینچی به فروش میرسد.مک بوک پرو ای که  در سال ۲۰۱۸ به کاربران معرفی شدل شامل صفحه نمایش حساس به لمس oled میباشد و همچنین تاچ آیدی این محصول برروی دکمه پاور نیز تعبیه شده است.برروی این مک بوک ۴ پورت یو اس بی تایپ سی که همانند پورت های تاندر بولت نیز میتوانند. نقش ایفا کنند وجود دارد.

 در سال ۲۰۱۹ بود که اپل اعلام کرد مک بوک پرو ۱۳ اینچی همانند مدل های رده بالاتر دیگر شامل تاچ بار و پردازنده های هسته کواد نیز میشود البته هیچ تغییر و دستی در تعداد پورت ها در این سال صورت نگرفت.

البته در سال ۲۰۲۰ بود که اپل تصمیم گرفت تا مک بوک پرو ۱۳ اینچی موارد مشابه دیگری را از مک بوک پرو ۱۶ اینچی به اقتباس ببرد که یکی از این موارد استفاده از مکانیسم تعبیه شده در مجیک کیبورد بود.

در نوامبر ۲۰۱۹ بود که اپل تصمیم گرفت تا مک بوک پرو ۱۶ اینچی خود را که جایگیزین مک بوک پرو ۱۵ اینچی نسل پیشین میبود به کاربران اراپه کند.همچنین جای اسپیکرها نیز تغییر کرد.در سال ۲۰۲۰ اپل یکی از بزرگترین تحولات تا به امروز را انجام داد و چیپ های سیلیکونی خود را به بازار عرضه کرد. زین پس بود که تمامی محصولات لاین جدید اپل شامل این چیپ های سیلیکونی میشدند و گرچه محدود به استفاده از برنامه های اپل میبودند اما سرعت پردازش این مک بوک ها به تبع بسیار سریعتر از قبل بود.

یکشنبه دوشنبه سهشنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه ژانویه فوریه مارس آوریل ممکن است ژوئن جولای اوت سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر
  • ثبت نام

ثبت حساب جدید

از قبل حساب کاربری دارید؟
در عوض وارد شوید یا بازنشانی رمز عبور