ویندوزMACOS VS

list که در: اخبار بر:

ویندوز برای سالیان متوالی است که مهمان سیستم های مختلفی بوده و تقریبا میتوان گفت که معروف ترین سیستم عامل و نرم افزار لپ تاپ ها و کامپیوتر ها محسوب میشود از طرفی نرم افزار MACOSکه فقط مختص اپل بوده و تنها مک بوک و آی مک ها از این سیستم پشتیبانی میکنند نیز یکی از رقبای اصلی ویندوز محسوب میشود.

هردواین نرم افزارها شباهت های زیاد و همچنین تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. ما در این مقاله قصد داریم که هردوی آنهارا با یکدیگر بررسی کنیم با ما همراه باشید

چندی پیش بود که ویندوز ۱۱ منتشر شد و همچنان حدود یکماه بعد نیزآپدیت جدید macos به کاربران عرضه شد.

در مقایسه با سیستم های اجرایی و نرافزار های پیشن مک ، macos در خصوص طراحی و تمتغییر زیادی ایجاد نکرده اما در همین حین ویندوز ۱۱ طراحی جدیدی که شباهت زیادی به  macosدارد را ارائه کرده. مایکروسافت سعی دارد تا با ساده نگه داشتن طراحی و تم نرم‌افزار خود فعالیت کاربران را افزایش دهد با طراحی جدید آیکون ها سعی دارد تا آنها بسیار مجلل تر از قبل به نظر برسند.

 در مقایسه با ویندوز ۱۰ منوی استارت و تسک بار در ویندوز ۱۱ در وسط صفحه نمایش شما به صورت دیفالت قرار دارد اما در صورت نیاز میتوانید آن را به جای قبلی خود یعنی گوشه صفحه جابه جا کنید.در مقایسه با macos اما، تسک بار ویندوز ۱۱ بسیار تمیز و مناسب تر و چشم نواز تر به نظر میرسد.

یکی از نکاتی که باید در ذهن داشته باشید این است که اگر شما گیمر هستید و لپ تاپ را صرفا برای گیمینگ تهیه میکنید.قطعا لپ تاپی با نرم‌افزار ویندوز گزینه مناسب تری میباشد و همانطور که مشخص است مایکروسافت تعلل و دقت زیادی را برای توسعه و پیشرفت در حوزه گیمینگ صرف کرده و تجربه زیادی دارد.

یک لپ تاپ مایکروسافتی از auto hdr و حافظه داخلی مستقیم پشتیبانی میکند و همینی علتی است که از بازی هایی با ریت بالا پشتیبانی کرده و گرافیک بالاتری از یک بازی را بری کاربر به نمایش میگذارد .حافظه داخلی مستقیم نیز باعث میشود تا بازی ها بیش از پیش و سریعتر لود شوند.

صفحه نمایش لمسی

صفحه نمایش لمسی نیز یکی از نکاتی است که ویندوز ۱۱ و لپ تاپ های مایکروسافتی را از مک ها متمایز میکند. در حال حاضر از ویندوز ۸ پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی به لپ تاپ های ویندوز رده بالا افزوده شد اما این در حالی است که هنوز این قابلیت در مک بوک ها فعال نشده.

مولتی تسک

زمانی که صحبت از مولتی تسکینگ باشید قطعا متوجه تفاوت این دو با یکدیگر خواهید باشید. به جرات میتوان گفت که این مورد یکی از بزرگترین تفاوت میان این دو میباشد.

در ویندوز ۱۱ شما با کمک اسنپ لی اوت و اسنپ گروپ ها میتوانید متود های کاربری خود را توسعه دهید و این دو به شما کمک میکنند تا همزمان برنامه های خود را مرتب کرده و همانند گوشی های هوشمند برنامه های خود را دسته بندی کنید.و در تسک بار خود میتوانید این گروه ها را افزایش و یا کاهش دهید و با تکان دادن موس خود از برنامه ای به برنامه ای دیگر رفته و همزمان کار کننید اما در همین حین درmacos تغییر چندانی نسبت به سری های پیشین صورت نگرفته و در بهترین حالت شما میتوانید دوبرنامه را همزمان باهم اجرا و استفاده کنید.

یکشنبه دوشنبه سهشنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه ژانویه فوریه مارس آوریل ممکن است ژوئن جولای اوت سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر
  • ثبت نام

ثبت حساب جدید

از قبل حساب کاربری دارید؟
در عوض وارد شوید یا بازنشانی رمز عبور